PZG Lubelskie Centrum Medyczne


  Kontakt : 83 342 58 53

Terapeuci

mgr Magdalena Szlaska

WYKSZTAŁCENIE

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – SURDOLOGOPEDIA – studia podyplomowe
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie – WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU MAŁYCH DZIECI ZE ZŁOŻONYMI ZABURZENIAMI ORAZ WSPIERANIE ICH RODZIN  – studia podyplomowe
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – LOGOPEDIA Z AUDIOLOGIĄ – studia licencjackie
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie – FILOLOGIA POLSKA – studia magisterskie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – FILOLOGIA POLSKA – studia licencjackie

SZKOLENIA I KURSY

  • Kurs II stopnia w ramach Akademii Umiejętności MED-EL w Polsce „Metody terapeutyczne pozwalające na realne wyrównywanie szans dzieci z ubytkiem słuchu w praktyce”,
  • Kurs I stopnia w ramach Akademii Umiejętności MED-EL w Polsce „Najnowsze osiągnięcia medyczne, technologiczne oraz terapeutyczne pozwalające na realne wyrównywanie szans dzieci z ubytkiem słuchu w nauczaniu powszechnym”,
  • Szkolenie „Program diagnozy i terapii dzieci z wadą słuchu 60 kroków w praktyce terapeutycznej”,
  • METODA WARNKEGO – trening percepcji słuchowej, mowy i prawidłowej pisowni – szkolenie uprawniające do prowadzenia diagnozy i treningu funkcji podstawowych z wykorzystaniem Metody Warnkego w pełnym zakresie,
  • Szkolenie – Integracja Międzypółkulowa – program „Dziecko w równowadze”,
  • Warsztaty „Diagnoza audiologiczna dziecka z zaburzeniami słuchu – podejście praktyczne”,
  • Warsztaty „Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu”,
  • Konferencja „Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty – uczeń z dysfunkcją słuchu”,
  • Szkolenie „Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12  miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym”,
  • Sympozjum „Autyzm dziecięcy – Zaburzenie interdyscyplinarne”,
  • Konferencja „Diagnoza i terapia dzieci z uszkodzeniami słuchu – podejście interdyscyplinarne”,
  • Konferencja naukowo-szkoleniowa „Małe Dziecko – tabu i mity. Troska Bezpieczeństwo Uczenie we wspomaganiu rozwoju dziecka i wsparciu rodzica”,
  • Konferencja „Rozmawiajmy bez słów – wykorzystanie AAC na różnych etapach życia”,
  • Szkolenie „Autyzm. Metody pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera”,
  • Konferencja naukowo-szkoleniowa „Słucham więc potrafię. O aspektach słyszenia dwuusznego”,
  • Szkolenie „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym”,
  • Konferencja naukowa „Neuromowa – czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy”,
  • Warsztaty szkoleniowe „Zaburzenia słuchu u dzieci i młodzieży – następstwa – diagnostyka i planowanie terapii – etap I i II”,
  • Konferencja „Od ciszy do słowa – kompleksowe wsparcie osób z mutyzmem wybiórczym”,
  • Szkolenie „Muzykoterapia – wykorzystanie muzyki w pracy pedagoga”,
  • Seminarium edukacyjne „Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnym potrzebami w wieku 0-6 r.ż”,
  • Konferencja „Wspieranie osób z autyzmem na przestrzeni ich życia”,
  • Konferencja szkoleniowa „Diagnostyka, Terapia i Wsparcie Edukacyjne Dzieci z Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego”,
  • Szkolenie „Identyfikacja i ocena zmian adaptacyjnych i zaburzeń w rozwoju noworodków, niemowląt i małych dzieci”,
  • Szkolenie I stopnia w zakresie Terapii Integracji Sensorycznej,
  • Szkolenie „Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny”,
  • Kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji,
  • Szkolenie „Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej”,
  • Kurs „Trening umiejętności wychowawczych”,
  • Kurs języka migowego SJM na poziomie podstawowym,
  • Warsztaty „Sposoby przezwyciężania i wyciszania agresji u dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”,
  • Kurs „Specyficzne trudności w uczeniu się – diagnoza i programy wsparcia”,
  • Warsztaty „Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania”,
  • Warsztaty „Symptomy ryzyka dysleksji u dzieci w przedszkolu”,
  • Szkolenie „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne I˚”.

OPIS PROWADZONEJ TERAPII

Prowadzona przeze mnie praktyka zawodowa obejmuje szczegółową diagnozę logopedyczną oraz terapię zaburzeń mowy o różnej etiologii, takich jak:

  • zaburzenia mowy i komunikacji pacjentów z uszkodzonym narządem słuchu,
  • dyslalia,
  • opóźniony rozwój mowy,
  • zaburzenia mowy u dzieci z deficytami rozwojowymi,
  • niedokształcenie mowy spowodowane upośledzeniem umysłowym,
  • ograniczenie ekspresji oralnej na tle emocjonalnym – mutyzm selektywny, logofobia.

Obszar prowadzonych przeze mnie działań terapeutycznych obejmuje również:

  • terapię dzieci z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego (APD)
  • terapię dzieci zagrożonych dysleksją,
  • profilaktykę logopedyczną,
  • stymulację logopedyczną i wczesną interwencję,
  • poradnictwo logopedyczne.

Osobiste doświadczenia w pracy zawodowej z małymi pacjentami z wieloraką niepełnosprawnością i chęć pozyskania wiedzy na temat systemu wsparcia oraz współpracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego stały się impulsem do rozpoczęcia studiów podyplomowych z Wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka.

Moje zainteresowania zawodowe są skierowane szczególnie w stronę kształtowania komunikacji i języka u dzieci z prelingwalnym znacznym i głębokim ubytkiem słuchu. Prowadzę m.in. rehabilitację małych pacjentów z implantami ślimakowymi.